Informace od zdravotní sestry

HLAVNÍ STRÁNKA

  

NEMOC DNA

  

HEMOROIDY

  

ODVODNĚNÍ ORGANISMU

  

LÁZNĚ

  
čtěte níže

Močopudné potraviny

Napsala Mgr. Marie Svobodová

 


Poslední revize:

V současném světě je lahodné jídlo a pití jedním z největších životních potěšení. Následky gigantické večeře však už nejsou tak dobré. Následkem je zadržování vody z přemíry soli a pocit nafouknutí a malátnosti.
V takových případech může být lákavé najít rychlý způsob, jak se zbavit přebytečné vody tím, že sáhnete po volně prodejném léku nebo použijete nejlepší přírodní diuretika. I když to druhé může být dobrým řešením, musíte být opatrní v tom, co děláte, abyste snížili nadýmání a zadržování vody v těle.

Jak fungují diuretika

Diuretika jsou velmi jednoduchá: pomáhají vašemu tělu zbavit se přebytečné nahromaděné vody a soli. Jak toho dosáhnou? Tím, že vás přimějí více čůrat.

Diuretika jsou užitečná, pokud máte zdravotní stav, který vás nutí zadržovat vodu, jako je selhání ledvin nebo městnavé srdeční selhání. Ve skutečnosti jsou také často součástí léků používaných k léčbě vysokého krevního tlaku.

výběr z naší tvorby
pokračování článku

Přírodní diuretika

Ačkoli se diuretika běžně používají ve formě pilulek, existují také potraviny a činnosti, které jsou rovněž považovány za přírodní diuretika.

Ovoce a močopudná zelenina

Ovoce a zelenina na vodní bázi neposkytují jen vitamíny a minerály – mohou být také dobrými přírodními diuretiky. Potřebujete-li se zbavit přebytečné vody, přidejte do své stravy tyto močopudné potraviny:

  • Citrony;
  • Celer;
  • Česnek;
  • Cibule;
  • Kapie;
  • Vodní meloun;
  • Okurky;
  • Zázvor;
  • Hrozny;
  • Chřest;
  • Ananas.

Bylinky na odvodnění

Některé bylinky – včetně petržele a pampelišky – jsou považovány za přírodní diuretika. Trik je v tom, jak je používáte. Vyhněte se užívání léků nebo bylin v koncentrované formě, pokud vaše potřeba uvolnit zadržování tekutin není založena na nemoci, medikaci nebo nařízená lékařem. Užívání diuretických léků nebo bylin bez řádné porady s lékařem se rozhodně nedoporučuje.

Důvodem je věda – nebo spíše její nedostatek. Byliny nejsou regulovány a v mnoha případech nejsou ani dobře prozkoumány. Proto je těžké odhadnout správnou dávku, protože neexistuje dostatek klinických studií, které by ukázaly, kolik bylin a které byste měli skutečně užívat. Některé bylinky by mohly špatně interagovat s léky, které užíváte, a způsobit zdravotní problémy, proto je třeba být opatrný.

Stejná pravidla platí pro použití bobulí běžně inzerovaných jako diuretika, jako je hloh a jalovec.

Bezpečné močopudné účinky můžete získat přisypáním petrželky do salátu, rýže, omáčky nebo polévky nebo přidáním této bylinky do smoothie nebo šťávy. Vždy raději zahrňte bylinky do své stravy prostřednictvím jídla, nikoli v pilulce nebo v tekuté koncentrované formě. Ibiškový čaj, který je bylinný a neobsahuje kofein, je další dobrou volbou.

Kofein

Kofein je přírodní diuretikum, což je štěstí pro lidi, kteří mají rádi kávu a čaj. Černý a zelený čaj jsou nejlepší volbou, pokud hledáte diuretické nápoje, v neposlední řadě proto, že víte, kolik jich přijímáte.

Cvičení

Cvičení je jedním z jednodušších přirozených diuretik, protože zvýšení tepové frekvence pomůže cirkulovat jakoukoli tekutinu, kterou jste si vytvořili. Je nesmírně užitečné pohybovat tekutinou ve vašem těle.

Snížení tělesné hmotnosti

Hubnutí je další ne příliš překvapivé přírodní diuretikum – koneckonců asi 60 % vašeho těla tvoří voda, takže hubnutí je jedním ze způsobů, jak snížit zadržování tekutin.

Snížení příjmu sodíku

Pokud se snažíte být dostatečně zdraví, a nechcete používat diuretika, ale chcete přirozeně vyřešit část zadržování tekutin, snižte příjem soli. Pokud jíte stravu s vysokým obsahem soli, zadržíte mnohem více tekutin. Přirozené vyloučení tekutin pomocí močopudných potravin, cvičení a snížení příjmu soli je velmi bezpečné. Důležité je také dbát na tekutiny, které mohou být tajně plné soli, jako je limonáda.

Rizika přírodních diuretik

Pokud jste to přehnali s jídlem a pitím, změna životního stylu na několik dní (nebo prodloužení času v posilovně) může pomoci snížit zadržované tekutiny. Není na škodu konzumovat potraviny a nápoje, které jsou přírodními diuretiky, zvláště jako součást celkového stravovacího plánu založeného na jídle, spolu se snížením soli a zvýšením příjmu vody a zvýšením pohybu.

Dávejte si pozor a nepřehánějte to. Pokud například ze svého těla vyloučíte příliš mnoho vody, vaše hladina elektrolytů může být vychýlena z rovnováhy, což může způsobit, že se budete cítit špatně, nebo to může dokonce vést k dalším zdravotním problémům. Proto musíte jíst vyváženou stravu, abyste doplnili některé z těch ztrát elektrolytů.

Začít brát pilulky na odvodnění nebo jiné diuretikum, když je nepotřebujete, také není dobrý nápad. Neměli byste užívat diuretika, pokud nezadržujete vodu. Užívejte diuretikum, pouze pokud je předepsáno lékařem.

Pokud neustále pozorujete zadržování tekutin, měli byste vyhledat lékařskou pomoc. Pokud se u vás objeví nadýmání nebo otoky, které jsou trvalé – a nejsou to jen nepřímé okolnosti, jako například v blízkosti menstruačního cyklu nebo po náročném víkendu s jídlem – rozhodně navštivte lékaře. Doporučuje se podstoupit řádné zdravotní vyšetření a zkontrolovat krevní tlak. Možná u vás existuje zdravotní problém, který je třeba řešit.

odkaz na článek

. Močopudné potraviny [online]. ČeskéNemoci.cz, . .



přidejte sem svůj komentář

Něco Vám není jasné? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
K zeptání použijte tento formulář.


Nadpis / Dotaz
Jméno
E-mail
Sdělení

Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
E-mail nebude nikde zobrazen.

Připojit fotku

přehled komentářů
K článku zatím nebyl napsán žádný komentář.


Zajímavé články

ČeskéNemoci

O nás

Kontakt

Ochrana osobních údajů a cookies

SiteMAP

RSS